Intermediate English

15.08.2020


Auxiliary verbs (pomocná slovesa)

vysvětlení: https://www.karticky.cz/pomocna-slovesa-anglictina

https://i-lector.com/clanek/pomocna-slovesa-en/

Pomocná slovesa "be, do, have" jsou v angličtině od toho, aby nám pomáhala:

  1. Pomáhají vytvořit otázku, krátkou odpověď a zápor.
  2. Pomáhají nám vytvořit a rozlišit gramatické časy. 

Pomocná slovesa se ve větě nepřekládají. Děj nám vysvětlují tzv. významová slovesa. Tedy slovesa, jejichž význam si zjistíme ve slovníku. 

procvičení: https://www.eltbase.com/quiz/217_01.htm

I s předpřítomným časem:


State verbs 

Jsou to slovesa, která netvoří průběhové časy. Pozor, někdy tvorba průběhového času existuje, ale může měnit smysl věty.

https://www.perfect-english-grammar.com/stative-verbs-exercise.html

https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-passive-voice-3-uroven/3797


Phrasal verbs

video pro odlehčení : 

Past tenses (+ Past perfect)

Minulý čas prostý nebo průběhový vyšší úroveň 

https://www.perfect-english-grammar.com/past-simple-past-continuous-exercise-2.html

Předminulý čas: V angličtině se tomuto času říká PAST PERFECT, což znamená 'minulý čas dokonavý'. Tento název nám říká, že v minulosti už něco bylo dokonaného. Viz úroveň preintermediate zde.

Všechny minulé časy

https://test-english.com/grammar-points/b1/past-simple-past-continuous-past-perfect/

https://test-english.com/grammar-points/b1/past-simple-past-continuous-past-perfect/2

Used to -  Spojuje se jak s činností, tak stavem který byl v minulosti běžný, ale už není.

https://www.helpforenglish.cz/article/2009020403-test-used-to

Used to lze nahradit would:  Spojuje se pouze s činností (nikoli stavem)


video - zaměřte se na poslední část


Modal verbs (Advice, obligation, permission)


velmi pěkné pro can / could / was able to: https://test-english.com/grammar-points/b1/can-could-be-able-to/ 

must / have to - vysvětlení: https://www.myenglishpages.com/site_php_files/grammar-lesson-must-have-to.php


video: 

Tedy velmi jasně a poměrně snadno vysvětleno.

Vyšší úroveň a včetně pomocných sloves (related verbs) 


Future forms

Video s Broňou:

Making Questions 

What/Which/How

What - Používá se pro výběr z neomezeného množství

Which - Používá se pro výběr z omezeného množství

Mnohdy nemusí být mezi What a which rozdíl: Např :What/Which newspaper do you read? What/Which channel is the footbal on? 


What is she like? - Používá se pro trvalé vlastnosti lidí a věcí

What does she look like?


How is she?  - Používá se pro momentální situaci, reakci.


How much money? - Používá se pro NEpočitatelná podstatná jména

How many books? - Používá se pro počitatelná podstatná jména



Present Perfect simple / continous

Předpřítomný čas prostý a průběhový 
Na rozdíl od předpřítomného prostého času, předpřítomný průběhový čas mluví spíše o činnostech, u kterých dáváme důraz na trvání či průběh děje, nikoliv na hotový výsledek, jak tomu bývá u předpřítomného času prostého. 


s BroŃou :-) :-( - pouze předpřítomný průběhový...

Test your English  with explanation - 11 min


try: https://www.helpforenglish.cz/article/2012092407-try-to-open-vs-try-opening-verb-patterns

remember: https://www.helpforenglish.cz/article/2012102404-remember-to-lock-vs-remember-locking

Cvičení:

https://www.helpforenglish.cz/article/2008083006-test-verb-patterns-1

https://www.helpforenglish.cz/article/2008110205-test-verb-patterns-2

https://www.helpforenglish.cz/article/2011102302-test-verb-patterns-3

https://www.helpforenglish.cz/article/2018091104-test-verb-patterns-4


Conditionals  

Pro opakování 1. a 2. kondicionálu se podívejte zde od části Preintermediate English

3. kondicionál: Používá se , pokud už se daná situace stala a vy přemýšlíte, co by se bývalo stalo, kdyby bývala byla situace odlišnější - tento kondicionál minulý (minulý podmiňovací způsob) znáte i z češtiny.

Vysvětlení: https://www.helpforenglish.cz/article/2006051701-podminkove-vety-uvod-a-prehled

Vzorec pro 3 podmínkovou větu je

Vedlejší věta IF + PŘEDMINULÝ ČAS, hlavní věta WOULD+ PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS
If I HAD KNOWN it I would HAVE DONE that homework. (Kdybych to byl věděl, tak bych ten úkol odevzdal (tak bych býval ten úkol odevzdal)).


Cvičení - 0. kondicionál: https://agendaweb.org/exercises/verbs/conditional/zero-conditional-forms

Všechny společně:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/type_3_mix.htm

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/if_clauses/multiple_choice3.htm

https://agendaweb.org/exercises/verbs/conditional/first-second-third

Sekundární modální slovesa vyjadřují, do jaké míry je mluvčí přesvědčen o tom, co tvrdí. Do češtiny je lze přeložit způsobovým slovesem (musí, nemůže, mohlo by) apod., nebo pomocí příslovce (určitě, jistě, možná, asi). 

video s Broňou - vhodné pro tuto úroveň

Modals of probability


Sekundární modální slovesa vyjadřují, do jaké míry je mluvčí přesvědčen o tom, co tvrdí. Do češtiny je lze přeložit způsobovým slovesem (musí, nemůže, mohlo by) apod., nebo pomocí příslovce (určitě, jistě, možná, asi). 


Pro přítomnost 

The film must be very good - Ten film musí být velmi pěkný

He must study really hard - Určitě se hodně učí.

It can´t be Tom - To určitě není Tom

He might be watching TV - Asi se dívá na televizi.

Vysvětlení: druhá polovina článku: https://www.helpforenglish.cz/article/2006061201-modalni-slovesa

Reported speach

V nepřímé řeči v angličtině musíme
  • změnit čas slovesa ('o jeden čas zpět')
  • změnit osobní zájmena
  • změnit případná příslovečná určení času a místa
Přítomný čas prostý posuneme na Minulý čas prostý
Přítomný čas průběhový- posuneme na Minulý čas průběhový 

Předpřítomný čas posuneme na  Předminulý čas 

Předpřítomný průběhový posuneme na Předminulý průběhový 

Minulý čas prostý posuneme na  Předminulý čas prostý 

Minulý čas průběhový posuneme na  Předminulý průběhový 

Předminulý čas - Nemění se! 

Budoucnost s 'WILL' posuneme na  WOULD 

BE GOING TO posuneme na  WAS/WERE GOING TO 

CAN, MAY, WILL, SHALL posuneme na  COULD, MIGHT, WOULD 

MUST, NEEDN'T - většinou se nepřevádí, lze převést na HAD TO, DIDN'T HAVE TO 

minulá modální slovesa - Nemění se! 


Vysvětlení: https://www.helpforenglish.cz/article/2006032502-neprima-rec-1


NOW převedeme na  THEN, AT THAT MOMENT 

TODAY, THIS MONTH...převedeme na  THAT DAY, THAT MONTH 

YESTERDAY, LAST YEAR převedeme na  THE DAY BEFORE, THE PREVIOUS.... 

TOMORROW, NEXT MONTH převedeme na  THE FOLLOWING DAY.... 

AGO převedeme na  BEFORE 

HERE převedeme na  THERE 


Cvičení: https://www.helpforenglish.cz/article/2006080903-cviceni-neprima-rec

https://www.helpforenglish.cz/article/2011061201-neprima-rec-cviceni

reported speach to direct speach https://www.e-grammar.org/reported-speech/test1-exercise3/

Indirect question in present - nepřímá otázka

Viz  výše (zde jen opakování)

https://www.helpforenglish.cz/article/2011060701-neprime-otazky-embedded-questions

Reported question

Nyní se podívejte, jakým způsobem lze převádět věty tázací a rozkazovací, a jak převést neúplné věty. 

Vysvětení: Musíme nejen změnit čas, jak už jste zvyklí, ale navíc otázka ve vedlejší větě přestává být otázkou a stává se z ní normální věta oznamovací (se všemi náležitostmi) https://www.jetoboj.cz/neprime-otazky-indirect-questions/

Cvičení: 

Yes/No questions: https://www.perfect-english-grammar.com/reported-speech-exercise-7.html

W/H questions: https://www.perfect-english-grammar.com/reported-speech-exercise-6.html

Mixed: 

https://www.perfect-english-grammar.com/reported-speech-exercise-2.html


© 2020 Gymnázium Pacov
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky